Grupa IV – Miłe Misie

ZADANIA WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCE
STYCZEŃ 2025

„Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć
o tym jak żyć, co robić i jak postępować,
nauczyłem się w przedszkolu…”

Robert Fulghum

Kochani Rodzice!

W lutym nasza praca skupi się wokół następujących zagadnień tematycznych, a celem naszych oddziaływań edukacyjno – wychowawczych w tym miesiącu będzie:

W dawnych czasach

  • rozwijanie wiedzy na temat zawodu paleontologa i archeologa, rozbudzanie zainteresowań i poszerzanie wiadomości z zakresu prehistorii, kształtowanie umiejętności spostrzegawczości,
  • wprowadzenie litery j, J, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
  • doskonalenie umiejętności kodowania, przeliczania i klasyfikowania, rozwijanie wiedzy na temat życia jaskiniowców, rozwijanie umiejętności obserwacji i dedukcji,
  • zapoznanie z pojęciem: „epoka lodowcowa”, rozwijanie umiejętności badawczych, kształtowanie postawy szacunku wobec tego, co dawne.

Gdynia – moje miasto

  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych zabytków i miejsc,
  • poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem,
  • zorganizowanie kącika regionalnego, wzbogacanie go o eksponaty wykonane w przedszkolu i przyniesione z domu.

Każdy potrzebuje miłości

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć i emocji, doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć, nabywanie otwartości i tolerancji wobec wyborów innych niż własne,
  • wprowadzenie litery s, S, rozwijanie słuchu fonematycznego, koncentracja na zdobywaniu nowych doświadczeń językowych, tworzenie przestrzeni na wyrażanie własnych myśli,
  • rozwijanie umiejętności układania rytmów, dostrzegania rytmu w zabawach, wychwytywania sekwencji i kontynuowania ich, doskonalenie umiejętności percepcji słuchowej, rozwijanie pewności siebie w podejmowaniu decyzji,
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania miłości w świecie przyrody, wzbogacanie wiedzy o świecie zwierząt, poszerzanie empatycznego stosunku do zwierząt,
  • rozwijanie zdolności motorycznych, gromadzenie doświadczeń plastycznych związanych z walentynkami, stwarzanie przestrzeni do odkrywania i przeżywania emocji

Razem możemy więcej!

  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, kształtowanie szacunku do opinii innych
  • wzbogacanie wiadomości na temat zawodów, miejsc pracy i przedmiotów pracy, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, nabywanie szacunku dla różnych zawodów
  • wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności analizowania i interpretowania wzorów matematycznych, wspieranie umiejętności współpracy
  • zapoznanie dzieci ze współpracą zwierząt, kształtowanie umiejętności opowiadania o zwierzętach i sposobach, w jaki współpracują, zapoznanie dzieci z zasadami szacunku do zwierząt i ich środowiska,
  • rozwijanie umiejętności planowania i projektowania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności myślenia przestrzennego i planowania w trakcie konstruowania, kształtowanie umiejętności współpracy podczas tworzenia konstrukcji.

Dzieci i nauczyciele grupy