ZADANIA WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCE
STYCZEŃ 2025
„Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć
o tym jak żyć, co robić i jak postępować,
nauczyłem się w przedszkolu…”
Robert Fulghum
Drodzy Rodzice!
Nadszedł miesiąc STYCZEŃ. W tym miesiącu nasza praca skupi się wokół tematów:
- NOWY ROK
- BALE W KARNAWALE
- BABCIA I DZIADEK
- ŚWIAT SIĘ ZMIENIA
Cele wychowawczo – dydaktyczne na ten miesiąc to:
- dostrzeganie korzyści płynących z planowania czasu i właściwej organizacji, próby zrozumienia pojęcia upływającego czasu
- wprowadzenie litery n, N, dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy
- dostrzeganie rytmu i następstwa dni tygodnia, utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia, rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu
- dostrzeganie cykliczności pór roku, utrwalenie ich charakterystycznych cech
- rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, dostrzeganie regularności i następstwa dnia i nocy, tygodni, miesięcy oraz pór roku
- kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i okazywania serdeczności oraz miłości bliskim, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, utrwalenie pojęć związanych z wzajemnymi stosunkami rodzinnymi i nazw członków rodziny
- kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania
- rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, poznanie pojęcia „portret”
- wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi, zwrócenie uwagi na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności
- kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, nowoczesne technologie i ich wpływu na życie ludzi, podsycanie ciekawości poznawczej, przypomnienie zasad korzystania z urządzeń elektrycznych, dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z nowoczesnych technologii
- wprowadzenie litery r, R, poszerzenie wiedzy o nowoczesnych technologiach i ich znaczeniu dla człowieka, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
- wprowadzenie liczby 8 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
- poszerzenie wiedzy o dawnych oraz nowoczesnych pojazdach i maszynach, rozumienie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości
- wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, rozwijanie inwencji twórczej
- poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych, rozwijanie wyobraźni i kreatywności
- wprowadzenie litery b, B, rozwijanie słuchu fonematycznego
- wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
- wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur, tradycji i zwyczajów, rozwijanie zainteresowań kulinarnych, doskonalenie zmysłów poprzez sensoryczne doświadczanie różnych potraw
- wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów
20 stycznia zaprosimy do przedszkola nasze wspaniałe Babcie i naszych kochanych Dziadków. Was, Kochani Rodzice, prosimy o pomoc w zorganizowaniu tej uroczystości.
15 stycznia Wielki Bal Karnawałowy! Bal księżniczek, motylków, Czerwonych Kapturków, rycerzy, Batmanów i tych wszystkich postaci, które sobie możemy wymarzyć. Kochani Rodzice, to do Was należy realizacja marzeń swoich dzieci.
Nauczyciele Grupy IV