ZADANIA WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCE
STYCZEŃ 2025
„Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć
o tym jak żyć, co robić i jak postępować,
nauczyłem się w przedszkolu…”
Robert Fulghum
Kochani Rodzice!
W lutym nasza praca skupi się wokół następujących zagadnień tematycznych, a celem naszych oddziaływań edukacyjno – wychowawczych w tym miesiącu będzie:
W dawnych czasach
- rozwijanie wiedzy na temat zawodu paleontologa i archeologa, rozbudzanie zainteresowań i poszerzanie wiadomości z zakresu prehistorii, kształtowanie umiejętności spostrzegawczości,
- wprowadzenie litery j, J, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
- doskonalenie umiejętności kodowania, przeliczania i klasyfikowania, rozwijanie wiedzy na temat życia jaskiniowców, rozwijanie umiejętności obserwacji i dedukcji,
- zapoznanie z pojęciem: „epoka lodowcowa”, rozwijanie umiejętności badawczych, kształtowanie postawy szacunku wobec tego, co dawne.
Gdynia – moje miasto
- nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych zabytków i miejsc,
- poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem,
- zorganizowanie kącika regionalnego, wzbogacanie go o eksponaty wykonane w przedszkolu i przyniesione z domu.
Każdy potrzebuje miłości
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć i emocji, doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć, nabywanie otwartości i tolerancji wobec wyborów innych niż własne,
- wprowadzenie litery s, S, rozwijanie słuchu fonematycznego, koncentracja na zdobywaniu nowych doświadczeń językowych, tworzenie przestrzeni na wyrażanie własnych myśli,
- rozwijanie umiejętności układania rytmów, dostrzegania rytmu w zabawach, wychwytywania sekwencji i kontynuowania ich, doskonalenie umiejętności percepcji słuchowej, rozwijanie pewności siebie w podejmowaniu decyzji,
- rozwijanie umiejętności dostrzegania miłości w świecie przyrody, wzbogacanie wiedzy o świecie zwierząt, poszerzanie empatycznego stosunku do zwierząt,
- rozwijanie zdolności motorycznych, gromadzenie doświadczeń plastycznych związanych z walentynkami, stwarzanie przestrzeni do odkrywania i przeżywania emocji
Razem możemy więcej!
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, kształtowanie szacunku do opinii innych
- wzbogacanie wiadomości na temat zawodów, miejsc pracy i przedmiotów pracy, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, nabywanie szacunku dla różnych zawodów
- wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności analizowania i interpretowania wzorów matematycznych, wspieranie umiejętności współpracy
- zapoznanie dzieci ze współpracą zwierząt, kształtowanie umiejętności opowiadania o zwierzętach i sposobach, w jaki współpracują, zapoznanie dzieci z zasadami szacunku do zwierząt i ich środowiska,
- rozwijanie umiejętności planowania i projektowania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności myślenia przestrzennego i planowania w trakcie konstruowania, kształtowanie umiejętności współpracy podczas tworzenia konstrukcji.
Dzieci i nauczyciele grupy