Grupa II – Dobre Misie

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE GRUPA II
STYCZEŃ 2025

Drodzy Rodzice!

Styczeń to czas, w którym wchodzimy w Nowy Rok z nową energią i radością. W naszej grupie kontynuujemy odkrywanie świata, rozwijanie kreatywności oraz wspieranie dzieci w budowaniu pięknych relacji i wspomnień. Tematy, które przygotowaliśmy na ten miesiąc, pozwolą dzieciom odkryć zimowe uroki, poznać wartość rodzinnych więzi oraz cieszyć się atmosferą karnawałowej zabawy.

W nadchodzących tygodniach będziemy bawić się podczas zajęć „W karnawale czas na bale”, gdzie dzieci zanurzą się w świat muzyki, tańca i kolorowych strojów, poznając tradycje karnawałowe. W trakcie tematu „Zima lubi dzieci” odkryjemy zimowe aktywności na świeżym powietrzu, a także porozmawiamy o bezpieczeństwie w tym mroźnym okresie. Kolejne dni upłyną nam na refleksji o wartości rodzinnych więzi podczas tematu „Moja babcia i mój dziadek”, który pozwoli dzieciom docenić rolę dziadków w życiu rodzinnym. Styczeń zakończymy zajęciami „Dzieci lubią zimę”, podkreślając uroki zimowej przyrody i wspólnych zabaw na śniegu.

Tematy realizowane w styczniu:

  1. W karnawale czas na bale
  2. Zima lubi dzieci
  3. Moja babcia i mój dziadek
  4. Dzieci lubią zimę

Cele dydaktyczno-wychowawcze na styczeń

  • Rozwijanie umiejętności ruchowych i ekspresji artystycznej – poprzez zabawy taneczne, śpiew i przygotowanie karnawałowych dekoracji.
  • Poszerzanie wiedzy o zimowych zjawiskach przyrodniczych – obserwacja przyrody, rozmowy o pogodzie i poznawanie zjawisk atmosferycznych typowych dla zimy.
  • Kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności wobec dziadków – rozmowy o roli babci i dziadka, przygotowanie upominków i niespodzianek dla najbliższych.
  • Wzmacnianie więzi w grupie – poprzez wspólne zabawy, działania zespołowe i wzajemne wsparcie w trakcie zajęć.
  • Rozwijanie kreatywności i wyobraźni – poprzez tworzenie prac plastycznych, dekoracji oraz zimowych rękodzieł.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w zimowych warunkach – podczas zabaw na śniegu i lodzie.
  • Pobudzanie ciekawości poznawczej – rozmowy o tradycjach, zwyczajach karnawałowych i zimowych aktywnościach.
  • Rozwijanie umiejętności interpersonalnych – zachęcanie dzieci do współpracy, dzielenia się i wzajemnej pomocy w trakcie realizacji różnorodnych zadań.

Nauczyciele grupy II.